zondag 26 juni 2016

Toen de zee stil was

Ik hou van prentenboeken, dat staat als een paal boven water, soms kan je twee minuten naar een bladzijde staren en dan ben je soms verbluft door het sublieme tekenwerk van een talentvolle tekenaar. Als de woorden nauw aansluiten bij de geest van de prenten, dan heb je een subliem geïllustreerd verhaal.

Toen ik in de boekhandel aan het rondlopen was, viel me het boek van Annelies Beck onmiddellijk op. De zee is voor mij de eeuwige machine die ons op peil houdt.

Het uitgangspunt van ‘Toen de zee stil was’, is dat het ruisen van de zee wegvalt. Wat gebeurt er dan? Wat moeten we dan doen? Het antwoord vind je in het prachtige beeldverhaal van Annelies Beck en Karolien Reaymaekers.

Als extra tip geef ik nog een een titel mee: ‘Circusnacht’ van Mattias De Leeuw zou ook in je boekenkast passen, weliswaar is het formaat van dit boek iets groter dan een normaal boek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten